fsdfg Menu

Kursy dla nauczycieli

ROZWIJANIE KREATYWNOŚCI U DZIECI

Program kursu:

  • Rozwój osobowy nauczyciela
  • Mózg nasz i indywidualne style uczenia się
  • Rodzaje inteligencji- rozwijanie konkretnych zdolności naukowych
  • Jak nauczyć uczenia się- nowoczesne metody i techniki ułatwiające samodzielne uczenie się

Czas trwania: 8-24 godz.

PRACA TERAPEUTYCZNA Z DZIEĆMI GRUPY RYZYKA DYSLEKSJI

Program kursu:

  • Analiza karty dziecka ryzyka dyslektycznego
  • Programowanie pracy terapeutycznej
  • Prezentacja wybranych ćwiczeń stymulujących rozwój psychoruchowy dziecka

Czas trwania: 5-15 godz.

METODA WSPOMAGAJĄCA ROZWÓJ DZIECKA. RUCH ROZWIJAJĄCY WG WERONIKI SHERBORNE- WARSZTATY WPROWADZAJĄCE DO METODY

Program kursu:

  • Praca z dziećmi w młodszym wieku szkolnym
  • Przygotowanie do zajęć z dziećmi niepełnosprawnymi, nadpobudliwymi psychoruchowo, autystycznymi, upośledzonymi umysłowo, niewidomymi i głuchymi

Czas trwania: 5 godz.

WCZESNE WYKRYWANIE ZABURZEŃ ROZWOJOWYCH – ROLA OBSERWACJI DZIECKA W WIEKU PRZEDSZKOLNYM

Program kursu:

  • Objawy zaburzeń rozwoju motorycznego
  • Charakterystyka zaburzeń rozwoju poznawczego
  • Charakterystyka rozwoju emocjonalnego dziecka

Czas trwania: 5-15 godz.

PRZECIWDZIAŁANIE AGRESJI W PRZEDSZKOLU

Program kursu:

  • Praca w grupie, zasady prawidłowej komunikacji
  • Agresja i przemoc
  • Asertwność i uczucia
  • Sposoby radzenia sobie z przemocą i agresją

 
czas trwania: 5-15 godz.

TECHNIKI RELAKSACJI W PRACY Z DZIECKIEM W PRZEDSZKOLU

Program kursu:

  • Prawidłowe oddychanie
  • Przegląd technik relaksacyjnych
  • Ćwiczenia relaksacyjne

Czas trwania: 5-10 godz.

DYSLEKSJA, DYSGRAFIA, DYSORTOGRAFIA, DYSKALKULIA
W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ

Program kursu:

  • Przyczyny występowania tych zaburzeń
  • W jaki sposób i kiedy można je rozpoznawać?
  • Jakie formy terapii są najskuteczniejsze?
  • Praca z dzieckiem- obszary w zakresie których należy udzielić dziecku wsparcia
    i zastosowac ukierunkowane metody pracy

Czas trwania: 15 godz.

DIAGNOZA DOJRZAŁOŚCI SZKOLNEJ U PROGU KLASY I

Program kursu:

  • Co to jest dojrzałość szkolna dziecka i dojrzałość placówek edukacyjnych
  • Jakie są typowe 5-latki – co o nich powinniśmy wiedzieć?
  • Dlaczego 5-latki i 6-latki tak się różnią od siebie – skok rozwojowy
  • Jakie są typowe 6-latki – co o nich powinniśmy wiedzieć?
  • Jak możemy poznawać dzieci i ich możliwości rozwojowe – metody poznawania
    i oceniania poziomu rozwoju dzieci
  • Arkusz diagnozy dojrzałości szkolnej 5  6 latka

METODYKA ZAJĘĆ KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNYCH W KL. I – III

Program kursu:

  • Rodzaje i objawy dysleksji i dyskalkulii rozwojowej
  • Diagnozowanie dziecięcych kompetencji
  • Nowe metody nauki czytania i pisania
  • Zasady prowadzenia zajęć
  • Etapy korekcji
  • Budowa scenariusza zajęć
  • Dobór ćwiczeń do poszczególnych rodzajów zaburzeń

Czas trwania: 30 godz.

BIBLIOTERAPIA JAKO NIEKONWENCJONALNA METODA PRACY Z UCZNIEM

Program kursu:

  • Wstęp do biblioterapii, biblioteka w szkole
  • Biblioterapia jako rodzaj biblioterapii w procesie wspierania
    i oddziaływania terapeutycznego
  • Metody poznania i integracji grupy
  • Wykorzystanie utworu literackiego w kształtowaniu właściwych postaw
    dzieci i młodzieży
  • Przeprowadzenie i omówienie zajęć biblioterapeutycznych
    z wykorzystaniem tekstów literackich

Czas trwania: 20 godz.

PODSTAWY PSYCHOLOGICZNE I DYDAKTYKA DZIECI UPOŚLEDZONYCH
UMYSŁOWO W SZKOLE MASOWEJ

Program kursu:

  • Podstawowe pojęcia związane z upośledzeniem umysłowym
  • Psychologiczna charakterystyka dzieci
  • Metody i formy pracy z dzieckiem upośledzonym

Czas trwania: 5 godz.

JAK MÓWIĆ, ŻEBY DZIECI SIĘ UCZYŁY?

Program kursu:

  • Komunikacja pomiędzy wychowawcą i dzieckiem, jej znaczenie w rozwoju dziecka
  • Jak pomóc dzieciom, aby radziły sobie z własnymi uczuciami
  • Jak stosować granice by zachować szacunek wobec siebie i dziecka
  • Wspólne rozwiązywanie problemów: sześć krokó, które rozbudzają twórczy
    zapał dzieci i ich zaangażowanie

Czas trwania: 5-10 godz.

EDUKACJA PRAWNA I EDUKACJA DLA TOLERANCJI
W SZKOLNYCH PROGRAMACH WYCHOWAWCZYCH

Program kursu:

  • Czym są prawa i wolność człowieka
  • Projektowanie zajęć z uwzględnieniem praw dziecka
  • JA w świecie stereotypów
  • Integracja przykładem dobrej praktyki respektowania praw w szkole

Czas trwania: 30 godz.

METODY PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ

Program kursu:

  • Misja świetlicy
  • Metody zapobiegania przemocy
  • Metody rozbudzania zainteresowań

Czas trwania: 25 godz.

DRAMA JAKO METODA WYCHOWANIA DZIECI I MŁODZIEŻY

Program kursu:

  • Istota i cele dramy
  • Podstawowe techniki i strategie dramy
  • Ćwiczenia rozwijające osobowość ucznia

Czas trwania: 30 godz.

METODY ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW EDUKACYJNYCH I WYCHOWAWCZYCH

Program kursu:

  • Podstawy prawne działań wychowawczych i profilaktycznych szkoły
  • Budowanie Szkolnego Programu Wychowania i Szkolnego Programu Profilaktyki
  • Rozpoznawanie realnych zagrożeń i problemów występujących w szkole

Czas trwania: 15 godz.

GIMNASTYKA MÓZGU

Program kursu:

  • Nauczyciel ekspertem uczenia się
  • Skuteczne metody i formy uczenia sie i nauczania
  • Gimnastyka mózgu z zastosowaniem kinezjologii edukacyjnej

Czas trwania: 12 godz.

WYBRANE TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE ASPEKTY PRACY DORADCÓW ZAWODOWYCH
W SZKOŁACH I FUNKCJONOWANIE DORADZTWA ZAWODOWEGO

Program kursu:

  • Jak byż dobrym doradcą – umiejętności interpersonalne
  • Doradztwo edukacyjno – zawodowe
  • Jak nauczyć uczniów szukać pracy, praca na własny rachunek
  • Prawo pracy
  • Praktyka w urzędzie pracy

Czas trwania: 25 godz.
Cena każdego kursu 300 zł.

KURS W ZAKRESIE OBSŁUGI TABLICY INTERAKTYWNEJ

Celem szkolenia jest podniesienie kwalifikacji w zakresie efektywnego i kreatywnego wykorzystania tablic interaktywnych w pracy dydaktycznej. Szkolenie ma na celu zapoznanie z możliwościami tablicy interaktywnej. Dzięki umiejętności pracy z TI nauczyciel będzie w stanie w większym stopniu skupić uwagę uczniów i przekazać im w bardziej przystępny sposób treści programowe.

Program kursu:

  • Obsługa tablicy interaktywnej i projektora
  • Prezentacja wewnętrznych zasobów oprogramowania tablicy
  • Tworzenie oraz prowadzenie prezentacji przy pomocy tablicy interaktywnej
  • Aktywne narzędzia lekcyjne
  • Wykorzystanie zasobów komputera i internetu na lekcji
  • Wykorzystywanie narzędzi dostępnych w oprogramowaniu tablicy do skupienia uwagi uczniów
  • Przygotowywanie ćwiczeń interaktywnych
  • Obsługa edytorów tekstowych oraz arkuszy kalkulacyjnych przy pomocy tablicy

 
Czas trwania 8 h
Koszt kursu 350 zł